Važnost web stranice – Zbog čega je bitno imati web site?

ProjectAmber
17/12/2019

Istraživali smo važnost web stranice, te smo došli do vrlo bitnih zaključaka. Danas sve više potrošača koristi internet za donošenje pametnijih odluka u kupnji. Prema istraživanjima provedenim od strane eCommerce Foundation, 88% potrošača će napraviti istraživanje prije nego što napravi odluku za kupnjom. Takav trend ponašanja pri kupnji naglašava važnost web-lokacije.

Ako želite da vaše poslovanje opstane u današnje vrijeme, tada biste trebali imati profesionalnu web-stranicu. Vaše poslovanje će steći vjerodostojnost time što ćete imati web stranicu. Pozicija na Google tražilici jedan je od glavnih čimbenika koji čini web-lokaciju važnom. Pozicija na Google tražilici vaše stranice može se poboljšati na mnogo načina (link od blog posta ‘’kako povećati vidljivost stranice’’). Imati web stranicu nije lagan zadatak. Vaša stranica reprezentira Vas i Vaše poslovanje, te se stoga morate odnositi prema njoj kao da je Vaša ‘’beba’’. Vrlo je bitno da stranica bude prilagođena za ciljanu skupinu ljudi, tako da bi čim lakše došli do željenog potrošača. U nastavku ćemo raspravljati o važnosti web-stranice za vaš poslovni uspjeh i o tome što trebate znati u početku rada s profesionalnom web-stranicom.

VAŽNOST WEB STRANICE ZA KREDIBILITET

Web dizajn - kredibilitet

U današnje vrijeme sve više korisnika koristi internet kako bi pronašli proizvod ili uslugu koju žele, te zbog toga ne možemo naglasiti važnost web stranice. Vaše će poslovanje dobiti kredibilitet imajući izrađen web sajt. U današnjem svijetu digitalnog marketinga, poslovanja bez web stranice su manje kredibilna jer ne prikazuju svoje lice na internetu.

Na koji način vam web stranica pomaže steći kredibilitet? Tako da služi kao glavno sredstvo kako potrošačima pokazati čime se bavite. Osim predstavljanja vaših proizvoda i usluga, također možete obavijestiti potrošače o svojoj tvrtki i njezinoj misiji. Naime, pomažući potrošačima da upoznaju vaše poslovanje, radite na uspostavljanju povjerenja, što je prvi korak u izgradnji dugotrajnih odnosa s klijentima.

Pozicija na Google tražilici jedan je od glavnih čimbenika koji čini web-lokaciju važnom. Čak ako su ljudi čuli za vašu tvrtku, možda žele prvo istražiti Vaš proizvod ili uslugu, prije nego krenu trošiti novac. Također, bitno je da na svoju stranicu stavite kartu i upute kako doći do Vas. Tako će korisnici lakše doći do Vas. Stoga, prilikom izrade web stranice, bitno je naglasiti važnost karte na stranici.

Upotrijebite svoju web lokaciju za uspostavljanje autoriteta. Kad je u pitanju pronalaženje uglednog poslovanja, potrošači žele znati gdje brend stoji u industriji. Sadržaj koji objavite na svojoj web lokaciji pomaže potrošačima pokazati da znate što radite. Pružajući vrijedne i edukativne sadržaje, možete raditi na jačanju odnosa s potrošačima i poticanju konverzija.

Web-stranica pruža mogućnosti da izgradite kredibilitet i autoritet, ali vas izdvaja od konkurencije. Sadržaj web-stranice svake tvrtke jedinstven je, što znači da imate priliku pokazati klijentima ono što vas razlikuje od konkurencije putem prilagođenog sadržaja. Ako želite ostati ispred svoje konkurencije koja ima web-stranicu, a vi nemate web-stranicu, tada ste izgubili potencijalnog klijenta. Zbog toga što 88% klijenata (ovisi o kojem mjestu se priča) putem interneta odlučuje gdje će trošiti.

ISPLATIVO

Web dizajn - Rast prometa

Cijena ovisi o kvaliteti, vašim potrebama, te o zahtjevnosti projekta. Kao vlasnik tvrtke vjerojatno mislite da će Vas web stranica koštati previše. To često i jest slučaj, pa se zato treba informirati o uslugama koje pruža pojedina osoba. Kao vlasnik tvrtke morate procijeniti koliko novaca ste spremni izdvojiti da vam web dizajner/agencija riješi problem. Recimo, imate problem da Vam ljudi posjećuju stranicu, ali od tih korisnika Vam samo 10% korisnika kupuje, angažirajte web dizajnera koji Vam za 20 000 kn poboljša UX (user experience) stranice te time više nemate 10% kupaca na stranici nego 30% od postojećih korisnika. tada ste platili 20 000 kn da Vam dizajner udvostruči broj kupaca. Kada bismo gledali ROI (return on investment), tada bi vidjeli da je 20 000 kn ništa naspram onoga što ste dobili. U slučaju kada ne trebate ništa posebno, nego se želite digitalizirati, tada možete puno jeftinije platiti web stranicu.

Naime, web dizajn industrija iz godine u godinu raste, te time dolaze i novi web dizajneri. Kako bi novi/početnici web dizajneri dobili posao, traže bilo kakav posao izrade web stranice, tako da steknu kredibilitet te i nekad nude besplatne usluge web dizajna. Takve dizajnere nije lako pronaći, zbog toga što je potražnja za izradu web stranica visoka, no uz malo vremena i truda mogli biste pronaći takvu osobu.

ALTERNATIVA DIGITALNIM AGENCIJAMA

Danas je dostupno puno freelance platformi (Fiverr,  Upwork, Freelancer, Monster Insights itd.) gdje možete pronaći osobu koja će Vam napraviti sajt povoljno ili čak i besplatno ako osoba nikad nije izradila za nekoga web stranicu, no  nemojte misliti da će web dizajneri lako pristati na rad bez plaćanja. Isto tako ne možete očekivati da će Vam osoba koja radi web stranicu dati uslugu za malo novaca. Ako očekujete da Vam riješi ogroman problem, budite spremni na veće iznose. Postoji mnogo načina kako napraviti web stranicu, te o tim načinima ovisi i kolika će biti cijena. Danas postoje razni programi, alati, te platforme preko kojih možete uštedjeti puno novaca. Recimo Wix platforma služi da se napravi/izradi web stranica bez ikakvog programiranja, kako bi male tvrtke mogle same izraditi svoju web stranicu, bez ikakve potrebe za web dizajnerima.

VAŽNOST STRANICE ZA MARKETING

Važnost web stranice za marketing proteže se na svaki aspekt vaše digitalne marketinške strategije. Kao okosnica vaše online prisutnosti, svaka vrsta komunikacije, dio sadržaja ili reklama koju stavite na mrežu, odvest će potrošača na vašu web-lokaciju. Stoga je važno da vaša web-lokacija potrošačima pruži jasnu predodžbu o tome o čemu je vaš brand i koje vrste proizvoda ili usluga nudite.

Kada imate web stranicu, tada ste online i imate pristup digitalnom marketingu. Postoji puno strategija digitalnog marketinga koje možete koristiti za svoje poduzeće online. Digitalni marketing se dokazao da je efektivan način oglašavanja. Strategiju koju ćete koristiti ovisi o tipu posla kojim se bavite. Postoje i besplatni (content marketing) načini kako promovirati vaše poslovanje, no nemojte misliti da će to biti lagan zadatak. Ako želite bez novaca promovirati vaše poslovanje, tada se morate pripremiti na puno rada i istraživanja. Također, bitno je naglasiti da izaberete dobru web agenciju, zbog toga što bi oni trebali znati svaki kutak weba i web stranica, te će vam time pružiti kvalitetnu uslugu.

Vaša web stranica također ima važnu ulogu u vašem e-mail marketingu. Ako koristite e-mail marketing kako biste došli do vaših klijenata i angažirali ih, tada vam je potrebno usmjeriti ih i pretvoriti u stalne klijente. Vaša web lokacija idealno je mjesto za vođenje pretplatnika e-pošte kada želite saznati više o proizvodu ili čak napraviti kupnju. To možete učiniti u vašem tjednom newsletteru ( kasnije uploadati post i napisat ‘kao i mi’ i staviti sliku kako smo to napravili).

PLAĆENO OGLAŠAVANJE

Puno ljudi koristi PPC (Pay Per Click) oglase, zbog toga što su takvi oglasi isplativi (ako znate što radite). Upravo zbog toga je vrlo bitno da imate web mjesto gdje će takvi oglasi biti smješteni, kako bi potrošači mogli doći do vas. PPC oglašavanje je sjajan način da dođete do više potrošača koji su najviše zainteresirani za vaše proizvode. Bez obzira radi li se o prilagođenoj odredišnoj stranici ili određenoj stranici proizvoda, oglas mora imati odredište na vašoj web-lokaciji.

Vaš oglas može imati i više odredišta za pružanje još više informacija i pokrivanje više područja za ono što korisnik potencijalno traži kada upisuju pojmove u tražilicu. Krajnji cilj vaše web-lokacije je odgovoriti na sva korisnička pitanja pomoću informacija koje pružate.

S.E.O.

Važna marketinška strategija stranice leži u SEO-u (Search Engine Optimization). Kada korisnici koriste tražilicu za istraživanje proizvoda, usluga ili čak rješenja i odgovora, tražilica isporučuje popis web stranica relevantnih za te teme.

Dakle, ako želite pridobiti dio ljudi koji traže pojmove vezane za vaše poslovanje, trebate web stranicu koja će pokrivati dio te skupine ljudi, tako da idu k vama na stranicu, te da vama rade promet. Što vam je više web stranica optimizirana za tražilice poput Googlea, tim vam je veća vjerojatnost da ćete doći do novih potrošača. Međutim, to nije lagan zadatak, pogotovo ako niste upoznati sa SEO-om.

Ako niste upoznati sa SEO-om, onda vam je najbolje unajmiti nekoga tko to radi profesionalno. Ako nemate resursa za unajmiti nekoga, onda vam preporučujemo da istražite čim više o tome. U slučaju da ste odlučili sami istraživati, moramo vas upozoriti da Google tražilica svako malo mijenja svoje algoritme tražilice. Google ciljano mjenja alogritam kako bi unaprijedili iskustvo korisnika (UX – User Experience). Što to znači? To znači da ako ste se fokusirali na optimizaciju, a međutim su se dogodile promjene u algoritmu, vrijeme potrošeno na optimizaciju pada u vodu. Zbog toga bi bilo dobro da istražite na što se Google (ako koristite Google pretraživač) fokusira u narednih/sljedećih par godina. Za vas smo istražili što sve Google sprema u narednih 2 godine, te ako ste zainteresirani, posjetite ‘’blog post’’.

VAŽNOST WEB STRANICE ZA PRODAJU (SALES)

Prodaja je vrlo bitna za poslovanje, bez koje nema ni vašeg poslovanja. Zbog toga važno je unaprijediti prodaju vaših proizvoda ili usluga. Međutim, ako imate web stranicu, tada ste prisutni online, a time i vaši proizvodi ili usluge. Kada ste prisutni online tada možete prodavati vaše proizvode ili usluge diljem svijeta, što znači da puno više ljudi može doći do vas, jer kada ste online, tada je puno lakše doprijeti do vas. Biti vidljiv širom svijeta znači da ćete vrlo vjerojatno dobiti više kupaca. Što više ljudi posjećuje vašu stranicu, time će više kupaca biti. Vrlo bitna napomena, nemojte misliti da ako imate web stranicu da će ljudi automatski znati za vas, te da ćete imati prodaju. Kroz digitalni marketing možete pronaći željenog kupca. 

Web stranica ne samo da pomaže povećati prodaju, nego čak pomaže vašim potrošačima u bilo koje doba dana. Od 0 do 24, vaša stranica prisutna je svim potrošačima da dobe informaciju koju traže. To znači da vaša stranica može i prodavati vaše proizvode ili usluge čak i dok vi spavate.

Zamislite si da je vaša web stranica kao prodavač. Ona daje informacije o vašim proizvodima ili uslugama, ona nagovara potrošače da troši, da kupuju kod vas. Vaša stranica mora biti prikladna za vašeg potrošača, inače će to biti kao da imate lošeg prodavača. Zamislite se da kupujete nešto korisno što vam treba, a ne znate ništa o tome. Odete do prodavača i pitate ga informacije koje vas zanimaju, on/a ne zna odgovor. Znate da je druga poslovnica s tim istim proizvodom blizu. Naravno da ćete otići u drugu poslovnicu da se raspitate o proizvodu. Nemojte da vaš ‘’prodavač’’ ruši sliku vašeg poslovanja.

KOLIKO SE DUGO WEB STRANICA IZRAĐUJE?

Web dizajn - vrijeme izrade (važnost web stranice)

Teško je odgovoriti koliko dugo ako ne znamo što se izrađuje, ali vam možemo objasniti proces i koliko bi vremena bilo potrebno za jednostavne web stranice, a koliko za kompleksnije. 

Jednostavne web stranice se lako naprave unutar jednog dana, ako imate spremne sve elemente. Ako imate sav sadržaj spreman (tekstovi, slike, logo, ikone, boje, font itd.), domenu, web hosting, strategiju i template… tada je moguće izraditi web stranicu unutar jednog dana. No, ako nemate, tada se pripremite na minimalno tjedan dana. Ukratko, jednostavne web stranice se izrađuju 1-30 dana. Ovisi od osobe do osobe, izrada web stranice se može produžiti ako ne priložite sadržaj na vrijeme.

Za jedinstvene i kompleksnije web stranice, proces i izrada traje puno duže. Kompleksnije stranice se izrađuju točno po mjeri svakog posjetitelja stranice, da bi otkrili kakav će biti dizajn, moramo prvo istražiti tko je ciljana publika, kakav će se digital marketing koristiti itd. A sami taj proces traje tjednima, ponekad/ako ne i mjesecima. Za takve web stranice možete računati da će sama izrada trajati minimalno 14-16 tjedana. 3 tjedna može trajati istraživanje, 6 tjedana dizajn i prototipiranje, 3-4 tjedna sama izrada prototipa i optimizacija za sve uređaje, 2-3 tjedna modificiranje i popravljanje grešaka. Ako se odlučite za A/B testing vrijeme izrade opet raste. Želite li sređen SEO, tada izrada web stranice traje mnogo duže.

NEMOJTE ŽURITI IZRADU WEB STRANICE

Vrijeme može varirati za svaku web stranicu. Naročito, ako su jedinstvene, pa vrijeme izrade web stranice ovisi o jako puno faktora. Najbolje bi vam bilo da se pripremite na duže vrijeme čekanja, nego da požurujete izradu, jer ako se izrada web stranice požuruje, tada rad neće biti kvalitetan, te ćete trebati ubrzo novu web stranicu.

Također, htio bih naglasiti da u gore navedenom vremenu nije uračunato vrijeme traženja web dizajnera i web developera, niti potencijalno vrijeme koje će web dizajner biti zauzet tijekom vašeg projekta. Drugim riječima, trebali bi tražiti web dizajnera barem par mjeseci prije nego što mislite krenuti s izradom web stranice. Važnost web stranice igra veliku ulogu u digitalnom poslovanju. Ukoliko planirate izradu web stranice možemo Vam pomoći, kontaktirajte nas putem obrasca.