Web stranica – 20 načina kako povećati web promet

ProjectAmber
17/11/2019

Pitajte bilo koji osobu zaduženu za marketing ili poslovnu osobu i potvrdit će Vam da je web stranica i njen promet jedan od najbitnijih faktora uspješnog poslovanja. Postoji mnogo načina kako povećati posjećenost Vaše web stranice, ali danas u ovom članku ćemo obraditi 20 njih koje smatramo najbitnijima. Neki od načina s liste su potpuno besplatni, ali trebate uložiti svoje vrijeme.

BUDITE AKTIVNI NA SOCIJALNIM MREŽAMA

Povecanje prometa i relevantne publike sa SEO optimizacijom -Digitalni marketing - drustvene mreze

Nije dovoljna da samo dijelite sadržaj preko društvenih mreža, već da aktivno sudjelujete u zajednici. Imate Facebook? Pridružite se relevantnim grupama, te tamo pomognite nekome kome je potrebna pomoć. Sljedeća stvar na koju biste trebali pripaziti je aktivnost Vaših Facebook objava. Ostavljaju li ljudi komentare na Vašim objavama? Odgovarate li na pitanja koje Vam korisnici postavljaju? Koristite socijalne mreže kako bi se i trebale koristiti, te budite interaktivni sa Vašom publikom.

BUDITE SOCIJALNI

Kada kažemo da budete socijalni, mislimo na socijalne mreže. Nije dovoljno napraviti dobar sadržaj i očekivati da će ljudi sami pronaći sadržaj. Kod sadržaja je bitno biti proaktivni. Jedan od najboljih načina da povećate promet na Vašoj stranici je korištenje socijalnih mreža za promoviranje Vašeg sadržaja. Instagram i Facebook su dobri za slike i videe, no ne mogu Vam reći što je bolje jer to ovisi o određenom proizvodu ili usluzi. Većinom, Instagram je bolji za mlađu publiku, dok su Facebook i Pinterest bolji za B2C (Business to Customer).

POVEŽITE BLOG POSTOVE NA WEB STRANICAMA

Snaga Vaše web stranice ne ovisi samo o povratnim vezama (backlinks). Ljudi obično misle da što više poveznih veza ima da će tako biti na boljem mjestu na Google tražilici. Iako je to točno, ima i lakših načina. Google algoritam gleda koliko imate povratnih veza (backlinks) i koliko imate unutarnjih veza (Internal links). Unutarnje veze je lakše dobiti nego povratne veze, zato što za unutarnje veze ne ovisite o nikome osim o sebi. Kada pišete blog post imajte na umu koristiti unutarnje veze, ne samo radi samih veza, nego da i vaši čitatelji imaju bolje iskustvo čitajući Vaš sadržaj.

PROMOVIRAJTE SE

Ovaj način je očit, ali je svejedno važan korak. Plaćeni oglasi, oglašavanje na socijalnim mrežama i Display oglašavanje su odlični načini oglašavanja. Iako su to najčešći načini, i dalje su vrlo efektivni. Svaka platforma za oglašavanje (Google, Facebook…) ima svoje prednosti i mane, te je zbog toga bitno da znate Vaše ciljeve prije nego što plaćate oglas. Kod plaćenih oglasa je najbolje da Vam to radi profesionalna osoba, osim u slučajevima kada nemate novaca za platiti profesionalnu osobu. Tada je poželjno da barem znate tko je Vaša publika i gdje se ta publika nalazi. Ako želite saznati više o tome kako sami napraviti kampanju ili oglas, slobodno pogledate naš blog post (link -npr. Kako napraviti plaćeni oglas).

PIŠITE KVALITETAN SADRŽAJ

Većina ljudi pokušava nagovoriti druge web stranice da linkaju na njihovu stranicu. to je vrlo neučinkoviti način, jer ćete potrošiti previše vremena i truda na minimalan rezultat. Ono što bi trebali napraviti je pisati sadržaj koji je vrijedankvalitetan, pa tako zove da bude povezan (linkan).

ISTRAŽITE KONKURENCIJU

Web stranica - Povecanje web prometa i relevantne publike sa SEO optimizacijom - Web dizajn i digitalni marketing - buzzsumo

Ako niste koristili softvere za istraživanje konkurencije, sada je pravo vrijeme. Na tržištu postoji mnogo programa i platformi za istraživanje konkurencije, a kroz ovaj članak ćemo proći kroz neke najvažnije.

Jedna od najvažnijih platformi je BuzzSumo . Na njoj možete gledati što Vaša konkurencija radi i što uspijeva za njih. Na temelju njihovog uspjeha znate što funkcionira i tada imate razne opcije kako postupiti. Možete ‘’kopirati’’ konkurenciju u smislu da već znate koji blog post ima veliki učinak. Sve što tada morate napraviti je bolji sadržaj od konkurencije. Recimo, ako je konkurencija napravila blog post o ‘’10 načina kako unaprijediti Vašu web stranicu’’ i vidite da imaju veliki doseg s tim blog postom, tada možete Vi napraviti svoj blog post sa ‘’100 načina kako unaprijediti Vašu web stranicu’’.

U nekim slučajevima konkurencija će ići raditi još bolji blog post nego Vi, no ako napravite 10 puta bolji blog post nego konkurencija, njima se baš i neće dati potrošiti toliko vremena jer u tom slučaju ne mogu napraviti ‘’110 načina kako unaprijediti Vašu web stranicu’’. BuzzSumo se plaća, no imamo za Vas sličnu platformu koja se ne plaća (Ubersuggest), no ta platforma ima svoje limitacije. 

MIX IT UP (PROMIJEŠAJTE)

Ne postoji magična formula za uspjeh sadržajnog marketinga (content marketing) bez obzira na to što drugi kažu. Ima puno ljudi koje nude takozvane ‘’magične formule za uspjeh’’. Zbog tog razloga varirajte dužinom i formatom vašeg sadržaja, pa ćete tako naći savršenu strukturu za većinu Vaših čitatelja. 

Infografika je također bitan dio sadržaja, ljudi vole gledati slike, te time i infografike. Zbog zabavnog načina učenja, Infografikom (infographics) povećavate vjerojatnost da će korisnik čitati Vaš sadržaj, a time i postati Vaš klijent. Video također daje Vašem sadržaju veliku vrijednost, zbog toga što uz video ljudi najlakše nauče određene stvari. Osim što video daje vrijednost, daje i unikatnost. Kroz video možete pokazati svoje osobine, te Vam time ljudi više vjeruju. Isto tako, bitno je napomenuti da sadržaj temeljen na činjenicama daje maksimalan učinak.

Sadržaj temeljen na podacima i činjenicama (data) je vrlo učinkovit način dokazivanja neke tvrdnje. Ako niste razumjeli, objasnit ćemo Vam na primjeru. Recimo, netko Vam kaže da Vaš auto može voziti 140km/sat. Vi znate da Vaš auto može voziti više jer ste ga vozili više od toga, no ta osoba i dalje ne vjeruje…Obzirom ste pažljivi vozač, ne želite se dokazivati, te samo izvadite prometnu iskaznicu i pokažete na tvornički podatak gdje su proizvođači auta testirali brzinu automobila. Ponekad Vam osoba neće vjerovati niti nakon dokazanih podataka, no tada se nemojte živcirati jer takve osobe nikome nisu potencijalan klijent.

PIŠITE NEODOLJIVE NASLOVE

Naslovi su jedni od najvažnijih dijelova sadržaja, zbog naslova ste i krenuli čitati ovaj blog post. Bez dobrog naslova, čak i najbolje napisani tekstovi neće biti čitani. Najpoznatiji pisci često pišu po desetak naslova prije nego što se odluče za konačan naslov. Stoga obraćajte posebnu pozornost na naslove prije nego što objavite sadržaj.

OBRAĆAJTE POZORNOST NA SEO WEB STRANICA

Povecanje prometa i relevantne publike sa SEO optimizacijom - Digitalni marketing i web dizajn - SEO

Mislim da svi već znaju da je SEO jedna od bitnijih stvari ako imate web stranicu. Pitanje je što radite u vezi Vašeg SEO-a. Pišete li alt text na slikama? Pišete meta description (opis)? Stavljate iterativne linkove ili imate puno back linkova (poveznice na tuđim stranicama koje vode na Vašu stranicu)? Pišete blog? U vezi SEO-a možete napraviti mali milijun stvari, no pitanje je što će funkcionirati za Vas. Ako Vas zanima više u vezi SEO-a, posjetite naš prijašnji blog post (link).

CILJAJTE DUŽE KLJUČNE RIJEČI

Pokriveni ste s glavnom ključnom riječju i popularnima bazama ključnih riječi? Vrijeme je za ciljanje dužih ključnih riječi. Duže ključne riječi pokrivaju veliki dio web pretraživača, što znači da ako promašite ili ne ciljate duže ključne riječi, propuštate dobar dio web pretraživača. Objasnit ćemo Vam na primjeru kako biste lakše shvatili. Recimo da ciljate ključnu riječ ‘’restoran’’. Tada kada osoba upiše u pretraživač riječ ‘’restoran’’, izbacit će mu sve restorane, ali ako imate dužu ključnu riječ, poput ‘’veganski restoran’’ tada će osobe koje traže veganski restoran puno lakše Vas pronaći na tražilici.

INTERVJUIRAJTE PROFESIONALNE OSOBE U VAŠOJ INDUSTRIJI

Mislite da su intervjui samo za velike igrače? Bili biste iznenađeni koliko ljudi je voljno razgovarati s Vama samo da ih pitate. Pošaljite e-mail profesionalcima u Vašem području. Nakon što netko od njih pristane na intervju, snimite video i objavite ga na Vaš blog. Ne samo da će poznato ime (Industry leader) na Vašoj stranici pogurati Vaš kredibilitet i povećati promet Vaše web stranice, već će osoba koju ste intervjuirali vjerojatno podijeliti Vaš sadržaj. Ovo je vrlo dobar način kako u kratkom periodu povećati promet na stranici.

POZOVITE OSTALE DA GOSTUJU NA VAŠEM BLOGU

Pozovite ljude iz iste poslovne grane da gostuju na blogu Vaše web stranice. Vjerojatno će dijeliti i povezati svoj članak koji bi mogao dovesti nove čitatelje na Vašu web stranicu. Budite sigurni da objavljujete samo visokokvalitetni i originalni sadržaj bez neželjenih poveznica (spammy links), jer Google ima sve stroža pravila.

DIJELITE SADRŽAJ NA LINKEDINU

Povecanje prometa i relevantne publike sa SEO optimizacijom - Digitalni marketing - LinkedIn

LinkedIn je na početku služio za pronalaženje novih poslova, no danas je to već druga priča. Danas je LinkedIn najveća profesionalna socijalna platforma, pogotovo za dijeljenje i izradu sadržaja, što znači da bi trebali što više objavljivati sadržaj na LinkedInu. Objavljivajući sadržaj na LinkedInu može donjeti promet na Vašu web stranicu, a isto tako će te dobiti veći kredibilitet vašeg profila za Vašu industriju.

POHAĐAJTE KONFERENCIJE

U kakvoj god da ste industriji, konferencije imaju veliku vrijednost. Pogotovo ako ste Vi taj koji održava govor. Na konferenciji imate priliku govoriti o Vašem poduzeću bez da ispadne kao da nekome želite nešto prodati. Ako radite e-mail marketing a dolazite na konferencije, tada možete pitati osobu koja održava konferenciju da Vam pruži popis osoba koje dolaze. Na tom popisu obično ima sve informacije o kontaktu osobe koja dolazi tamo. Konferencije imaju svoju posebnu moć. Ako ste ikada bili na konferenciji onda znate o čemu pričam.

NEMOJTE ZANEMARITI E-MAIL MARKETING

U današnje vrijeme jako puno kompanija je fokusirano na prikupljanju kupaca preko sadržajnog marketinga (Content Marketing) da zaborave na tradicionalne metode. E-mail marketing može biti vrlo snažan alat ako znate što radite. Neki govore kako je e-mail marketing najprofitabilnija vrsta marketinga. Naravno to će rijetko tko potvrditi, zbog toga što je e-mail marketing dosta upitno područje. Recimo, ako previše dosađujete ljude s e-mailom, nitko Vam neće kupiti proizvod ili uslugu, no ako imate posebnu strategiju za specifični problem, tada se e-mail marketing može dokazati kao vrlo snažan alat. 

KOMENTIRAJTE

Povecanje web prometa i relevantne publike sa SEO optimizacijom - Web dizajn - CMS

Vjerojatno na dnevnoj bazi posjećujete par web stranica relevantnih za Vaše poslovanje, zašto se ne priključiti razgovoru? Komentiranje ne daje odmah rezultate, no nakon što ljudi dobe neki oblik vrijednosti s Vaše strane, biti ćete poznatiji u industriji u kojoj se nalazite. Imajte na umu da, ne spamate ljude sa poveznicama Vaše web stranice i da ne dajete krive informacije.

WORD OF MOUTH MARKETING

WOMM je snažan alat u našoj poslovnoj domeni. Ne samo da pobuđuje interes ljudi, već kao što ime kaže, tjera ljude da razgovaraju. Oko 62% potrošača traži online informacije i recenzije prije kupnje proizvoda i iznenađujućih 90% njih vjeruju preporuci brenda od prijatelja. S takvim iznenađujućim brojevima važno je naglasiti važnost recenzija, preporuka i ocjena kada planirate marketinšku strategiju. Budite sigurni da je Vaša web stranica prilagođena za sve uređaje.

Dani kada se internetom surfalo isključivo preko stolnog računala su odavno završili. U današnje vrijeme, puno više korisnika služi se mobilnim uređajem, a u nekim granama do čak 80% posjetitelja dolazi putem mobilnih uređaja. Bez obzira koliki postotak posjetitelja dolazi preko mobilnih uređaja, web stranice moraju biti prilagođene za sve uređaje. Ako Vaši posjetitelji trebaju stalno pomicati i namještati web stranicu na mobitelu, doslovno im govorite da odu negdje drugdje. Osigurajte da je Vaša web stranica dostupna na svim uređajima, čak i manjim ekranima (stariji smartfonovi). 

BUDITE SIGURNI DA VAM JE WEB STRANICA BRZA

Jeste li ikada čekali duže od 10 sekundi da se web stranica očita? Nismo ni mi. Ako Vašoj web stranici treba cijela vječnost da se očita, Vaš Bounce Rate (koliko ljudi zatvori stranicu čim dođu na nju) će poludjeti.

Osigurajte se da Vam je web stranica brza. Svakom sekundom što je web stranica brža, povećavate vjerojatnost da će korisnik ostati na Vašoj stranici i potencijalno uzeti Vaš proizvod ili uslugu. Recimo, jedna od najvećih kompanija na svijetu, smanjili su brzinu očitavanja web stranice za 1 sekundu, ta jedna sekunda im je povećala konverziju (conversion rate) za 2%. Recimo da su mjesečno imali 10 milijuna posjetitelja na web stranici i da im se web stranica očitavala 3 sekunde, prosječno bi od tih 10 milijuna ljudi ‘’samo’’ 500 000 kupilo neki proizvod, no sa ubrzanom stranicom od tih 10 milijuna ljudi 700 000 bi kupilo proizvod. Znamo da takav primjer nije za svakoga, no možete uvidjeti vrijednost brzine web stranice.

Ukoliko nemate web stranicu, a zanima vas kolika je cijena izrade web stranice? Više detalja možete saznati na našem postu : Izrada web stranice – Koliko košta izrada web stranica?